Problemen en veelgestelde vragen
Helaas werken sommige elementen van deBijbel.nl en deBijbel.be nog niet zoals het hoort. Dat vinden we vervelend voor jou, onze trouwe gebruiker, die de veranderingen nu niet altijd ervaart als een vooruitgang.
We zijn blij met alle gebruikers die de problemen gemeld hebben, en die hebben meegedacht over oplossingen. Ook veel dank voor alle complimenten die we hebben mogen ontvangen over het nieuwe Bijbelplatform. We staan je graag te woord, en we lezen met interesse je e-mail. Op dit moment is het echter wel erg druk bij ons Klantencontactcentrum. Daarom duurt het wellicht wat langer dan normaal voor we op je bericht kunnen reageren. Bedankt voor je geduld!
We helpen je graag op weg in de nieuwe omgeving, en daarom vind je in dit nieuwsbericht de vijf meest voorkomende problemen en de beschikbare oplossingen.
Ik kan niet meer kopiëren
Voor
gebruikers met toegang tot deBijbel.nl | plus
Ik word steeds uitgelogd
Op de oude deBijbel hoefde je maar één keer in de zoveel tijd opnieuw in te loggen. In de nieuwe omgeving merken we dat je soms meerdere keren per dag in moet loggen. Dat kan heel vervelend zijn, als je bijvoorbeeld de hele dag deBijbel aan hebt staan. Hier is op dit moment nog geen oplossing voor. We werken er uiteraard aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Sommige hoofdstukken van Bijbelboeken worden overgeslagen
We merken dat er een bug zit in de Bijbelleesmodule, waardoor het af en toe gebeurt dat de hoofdstukken van Bijbelboeken niet allemaal getoond worden. U ziet dan bijvoorbeeld Psalm 34 en daaronder Psalm 36. Heel vervelend, we proberen deze fout zo snel mogelijk te herstellen. Gelukkig zijn de hoofdstukken niet helemaal verdwenen. Als je in de blauwe balk boven de Bijbeltekst aan de linkerkant Psalm 35 selecteert, wordt dit hoofdstuk wel geladen.
Mijn notities en markeringen zijn verdwenen
Helaas is het op de nieuwe website niet meer mogelijk om in je account een overzicht te krijgen van alle gemaakte notities en markeringen. De notities zijn nog wel terug te vinden in de Bijbeltekst, op de plek waar de notitie is gemaakt. We begrijpen dat je dit kunt ervaren als een achteruitgang. Het is de wens van het team van deBijbel om weer een handig overzicht van alle notities in te bouwen in de website. Helaas kunnen we dit niet op de korte termijn realiseren. Onze prioriteiten liggen op dit moment bij het verbeteren van bestaande onderdelen van deBijbel.
Ik kan de Bijbel niet meer luisteren
Bij het ontwikkelen van het nieuwe Bijbelplatform hebben we besloten
om de audioBijbels een plek te geven in de app Mijn Bijbel, en niet meer
op deBijbel.nl of deBijbel.be. Het luisteren van audioBijbels past goed bij de
huidige trend waarbij veel van onze gebruikers hun telefoon gebruiken om radio
te luisteren, muziek af te spelen en podcasts te volgen. We zien dan ook
gegevens dat de
audioBijbels meer gebruikt worden in de app Mijn Bijbel dan op de
website. Op basis van deze gegevens hebben we de beslissing genomen om de
audiofunctie niet opnieuw in deBijbel.nl in te bouwen. Gebruik je onze app nog
niet? Download hem gratis in de App Store
Ik kan niet klikken op ‘Lees de Bijbel’
Sommige onderdelen van de website vertonen af en toe vreemde problemen. Het Bijbelleesvenster kan dan niet geopend worden, of andere gedeeltes van de website werken niet. We hebben gemerkt dat je de website een handje kunt helpen door deze stappen te volgen:
- 1.Ga naar deBijbel.nl of deBijbel.be
- 2.Scroll iets naar beneden, tot je het Bijbelleesrooster 2020 ziet.
- 3.Ga met de muis op de afbeelding van dit leesrooster staan.
- 4.Er verschijnt nu een Bijbeltekst, de tekst van de dag.
- 5.Klik met de muis in de Bijbeltekst.
- 6.Wacht tot de Bijbelleesmodule helemaal geladen is.
- 7.Klik op het ‘deBijbel’ logo links bovenin.
- 8.Nu werkt de website weer zoals het hoort.
We wensen je veel mooie Bijbelleesmomenten toe met onze vernieuwde website en de app!